• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

پیشرفت صنعت لاستیک تا به امروز


در دنیایی که فناوری و تکنولوژی استفاده شده در خودروها روز به روز درحال افزایش می باشد، داشتن تایرهایی که با ایده و نوآوری های جدید تولید می شوند، برای داشتن سفرهای ایمن و کارآمد ضروری می باشد.

فشار لاستیک در هوای سرد


فشار مناسب تایر برای حفظ کشش و کاهش خطر تصادف حیاتی است. کم باد بودن لاستیک علاوه بر آسیب به تایر و کاهش طول عمر مفید آن می تواند سلامتی و ایمنی سرنشینان را نیز تهدید کند.

درباره لاستیک واریور بیشتر بدانید


یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.

دلایل کاهش طول عمر لاستیک


با گذشت زمان، لاستیک های خودرو فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. برخی از عادات رانندگی باعث تسریع سایش تایر، کاهش طول عمر لاستیک و نیاز زود هنگام به تعویض تایرها می شوند. برای افزایش طول عمر لاستیک‌ها، بهبود مهارت‌های رانندگی و به حداکثر رساندن ایمنی در جاده حائز اهمیت می باشد.

نکات مهم برای رانندگی در سیل و آبگرفتگی


در فصل های بارانی، سیلاب‌ها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که بارندگی شدید و بیش از توانایی جاده ها برای برای تخلیه آب ها باشد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که در صورت نیاز به رانندگی در مسیرهای سیلابی چگونه می توان با خیال راحت رانندگی کرد و از خاموش شدن موتور در طول سفر جلوگیری کرد؟

راهنمای نهایی خرید لاستیک


از آنجایی که تایرها تنها راه ارتباطی خودرو با جاده هستند، نقش مهمی در حفظ امنیت شما و مسافرانتان دارند اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. اگر برای خرید لاستیک اقدم میکنید قبل آن باید به این نکته ها توجه کنید:

با علامت های روی دیواره لاستیک بارز بیشتر آشنا شویم


در ابتدا و پیش از مطالعه علامت های روی دیواره لاستیک بهتر است نگاهی کوتاه به پرفروش ترین لاستیک ایرانی یعنی بارز بیاندازیم و بعد به بررسی بیشتر این علائم که بر روی دیواره تایر بارز درج شده اند، بپردازیم. لاستیک بارز که عنوان پرفروش ترین لاستیک ایرانی را از برندهای موجود و تولیدی در ایران از آن خود کرده است از سال 1368 تاسیس گشته و از سال 1372 فعالیت خود را بطور رسمی آغاز کرده است.

مفهوم نقاط قرمز و زرد روی دیواره لاستیک خودرو چیست ؟


همانطور که می دانید روی دیواره ی هر لاستیکی، یکسری اعداد و حروف انگلیسی درج شده است که در مقاله های متعددی درباره ی آنها صحبت کرده ایم. بطور مثال پیش از این در مقاله علائم درج شده روی دیواره لاستیک ، درباره سایز لاستیک ، نوع و ساختار لاستیک ، شاخص بار و شاخص سرعت لاستیک ، تحمل بار اضافی لاستیک ، تاریخ تولید لاستیک ، شاخص دما، شاخص سایش و شاخص چسبندگی آن توضیح داده ایم.

چگونه باد لاستیک خودروی خود را چک کنیم ؟


همانطور که همیشه به آن اشاره شده ، لاستیک از تجهیزات اساسی هر خودرویی است که توجه به آن می تواند ایمنی شما را بالا ببرد و در هزینه ی شما نیز صرفه جویی کند. در مقاله ی نکات مهم درباره اهمیت لاستیک در ایمنی و کاهش مصرف سوخت درباره ی این صحبت کردیم که تنظیم بودن باد لاستیک می تواند نقشی اساسی در ایمنی سرنشینان و مصرف سوخت شما داشته باشد.

نکات مهم اهمیت لاستیک در ایمنی و مصرف سوخت که باید بدانید


لاستیک ها تنها بخشی از خودرو هستند که تماس مستقیم با جاده دارند و بر روی فرمان پذیری خودرو، سواری، ترمز و ایمنی شما تأثیر می گذارند. برای عملکرد بهینه لاستیک‌ها باید باد، عمق آج و بالانس مناسبی داشته باشند. به همین دلیل چک کردن لاستیک های خود به طور منظم گام مهمی در حفاظت از ایمنی و سرمایه گذاری خودرو شما است.

مشخصات فنی لاستیک PILOT SPORT 4 میشلن


کمپانی مطرح میشلن در سال 1889 توسط ادوارد میشلن تاسیس گردید. این شرکت تولیدکننده لاستیک از همان ابتدا به دنبال اختراع و تولید تایرهایی بود که به راحتی مصرف کنندگان کمک کند و با استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا به هدف خود نیز رسید.

چگونه باد صحیح تایر را برای خودروی خود پیدا کنم؟


نگهداری لاستیک یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید از نظر ایمنی و هزینه برای خودروی خود انجام دهید.  ساده ترین راه برای مراقبت از لاستیک های خود که سریع و ارزان است: حفظ باد صحیح لاستیک است.

نگهداری از لاستیک ها در فصل تابستان


در روزهای گرم تابستانی ، دمای سطح جاده ها به راحتی می تواند به 150 درجه برسد. بنابراین هوای گرم باعث تجمع شدید گرما و ضعیف شدن لاستیک خودرو می شود و منجر به سایش ، پارگی ، ترکیدگی و عدم تعادل تعلیق می شود که می تواند ایمنی شما و سایر رانندگان در جاده را به خطر بیندازد.

چگونه بر طول عمر لاستیک های خودرو بيفزاييم


با به­ کارگيري چند توصيه ساده مي توانيد بر عمر تاير خودرويتان بيفزاييد كه اين موضوع، علاوه بر صرفه اقتصادي، كمك خوبي نيز به حفظ محيط زيست مي كند زيرا توليد هر تاير، با آلودگي محيطي معادل سوختن 26 ليتر بنزين همراه است، ضمن آن كه دفع تايرهاي فرسوده نيز به محيط زيست صدمه وارد مي آورد.

راهنمای خرید لاستیک خودرو


خرید لاستیک خورو برای اکثر مردم به نظر کاری پیچیده ، زمان بر و پرهزینه ای است. اما اگر می خواهید لاستیک جدید بخرید ؛ برای انتخابی راحت ، مراحل زیر را دنبال کنید تا هم لاستیکی مناسب خریداری کنید و هم هزینه های سنگینی پرداخت نکنید.

چند نکته برای حفظ ایمنی و سلامت لاستیک خودرو


رانندگی علاوه بر اینکه لذت بخش است ، یکی از پر خطر ترین کارهایی است که در زندگی انجام می دهیم. ما به چهار لاستیک خودرو خود اعتماد می کنیم تا بتوانیم در جاده ها ایمن حرکت کنیم. بنابراین حفظ سلامت لاستیک بسیار مهم است! مهم است که از سالم بودن لاستیک های خود اطمینان حاصل کنید و برای تضمین سلامتی آنها ، چندین کار مانند: حفظ فشار (باد) مناسب لاستیک ، بررسی آج ، بالانس بودن آن ، چرخش و جابجایی منظم لاستیک و رانندگی متمدنانه وجود دارد که می تواند به حفظ سلامتی تایرهای خودروی شما کمک کند.

۵ نکته مفید هنگام تعویض و استفاده از لاستیک‌های زمستانی


هنگامی که دمای هوا در مکانی که سکونت دارید به زیر هفت درجه سانتی‌گراد رسید، وقت استفاده از لاستیک های زمستانی رسیده است. از این رو مهم ترین کارهایی که با ورود به سرما باید به آن توجه کنید، تعویض لاستیک های خودرو با لاستیک ها زمستانی است.

نکاتی که صاحبان خودروهای لوکس باید بدانند


اگر شما هم جزو افرادی هستید که حساسیت خاصی را در نگهداری و مراقبت از خودرو خود به خرج می‌دهند، می‌توانید این ۵ مورد مختصر که به عنوان بخشی از توصیه‌های مهم کارشناسان در این زمینه مطرح شده است را مورد توجه قرار دهید.

رابطه ABS و ماندگاری لاستیک


مزایای ترمز ABS و شرایط محافظت از لاستیک ها را مطالعه بفرمایید

نصب و بالانس لاستیک و بالانس درجا


تعادل مناسب لاستیک و چرخ از نظر ایمنی خودرو بسیار مهم است. هدف از توازن لاستیک ها توزیع وزن به طور مساوی در تمامی تایرها است. می توان گفت چرخ هایی که بالانس نیستند، می توانند باعث ایجاد ارتعاشات در هنگام رانندگی شوند. همچنین باعث سایش زودرس اجزای سیستم تعلیق و فرمان ، قطعات چرخان و لاستیک نیز شوند.

چرا مراقبت از لاستیک مهم است؟!


لاستیک ها تنها راه ارتباطی خودرو با جاده ها هستند، از این رو نقش مهمی را در حفظ سلامت و ایمنی سرنشینان ایفا می کنند. بخش قابل توجه ای از تصادفات جاده ای به دلیل مشکلات مرتبط با لاستیک رخ می دهند.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0